Skip to content

Sensommertopp

august 16, 2009

Oh  yes! Her er en sensommertopp.

sensommertoppSensommertopp in progressDSCF2793

Love it! Den ble ferdig på tre dager eller noe, så dette var ikke noe stort prosjekt. Det gråbrune garnet kjøpte jeg i en hobbybutikk i Hammersmith i London, og det har blitt brukt til utallige sjal og plagg (som alle har blitt rakket opp igjen). Endelig fant jeg noe jeg hadde lyst til å bruke det til! Det heter Rowanspun dk, og er 100% pure new wool. Det mørkerosa er Safran, 100% bomull. Det har jeg blandet med et tynt pusete et jeg også har fra Londontiden. Strikket på pinne 6.

Akkurat nå tripper jeg nervøst rundt som en (hva tripper nervøst rundt?) og kikker stadig inn på naborommet for der henger nemlig gårsdagens fadese til tørk. Vi får se. Tørkeprosessen hadde en liten ulykke, så jeg velger å forholde meg negativ frem til jeg ser at det har gått bra! Mer info kommer.

Åh, oppskriften er fra pickles forresten.

4 kommentarer leave one →
  1. august 21, 2009 11:55 am

    Tusen hjartleg takk!

    Nei, har ikkje sydd denne, den er vintage og kjøpt brukt.
    Ah! Strikking er så finkjekt!

  2. august 22, 2009 6:33 pm

    Du e så flink – eg blir nesten rørt som ei mor! Og bloggen din e fin.

  3. august 23, 2009 7:55 pm

    Fint, fint, fint. Du er en flinkis! Og du har fin blogg også:)

    • mrgrthe permalink*
      august 24, 2009 9:18 am

      tusen takk for det! 🙂

Legg igjen en kommentar

